Today.

Today.

poniedziałek, 30 listopada 2015

Dobra Kawiarnia.

Ostatnie dni spędziłam w Poznaniu. Nigdy wcześniej mnie tam nie było nie licząc tych razy, kiedy jadąc nad morze z okna pociągu mija się tę wielką tabliczkę z napisem POZNAŃ. Tym razem rzeczywiście udało mi się tam BYĆ. Razem z moją kochaną koleżanką przemierzałyśmy ulice przekopanego z każdej strony Poznania, szukając tramwajów które jadą właśnie tam, gdzie chcemy. Nie będę tu opisywać miasta, jego infrastruktury, zabytków. Chcę opowiedzieć Wam o miejscu, w które zabrała mnie Ania a o którym powinni wiedzieć wszyscy, którzy przyjeżdżają do tego miasta.

Dobra Kawiarnia. Dlaczego jest taka wyjątkowa? Dobra Kawiarnia to miejsce, w którym spotkasz osoby z niepełnosprawnością intelektualną w charakterze przemiłych panów i pań kelnerek. Moje capuccino przyniósł mi Pan z zespołem Downa, co naprawdę było dla mnie przemiłą niespodzianką. Przekopując internet znalazłam informację, że w kawiarence znalazło pracę 6 uczestników terapii zajęciowej ! Cieszę się, że powstało miejsce, w którym te osoby znajdują zatrudnienie. Na rynku pracy jest im bardzo cieżko znaleźć pracę dostosowaną do ich możliwości. Założyciele na stronie kawiarenki piszą o swoich pracownikach niepełnosprawnych intelektualnie tak:

"Dla nas są specjalistami od spraw dobrych i prostych - dostrzegamy ich potencjał i czystość intencji." Nic dodać, nic ująć.

Każdy bez wyjątku powinien zajrzeć do Dobrej Kawiarni! Miejsce ma w sobie coś, czego nie da się opisać. Trzeba samemu wejść i przekonać się jak tam jest! Polecam!



Poniżej zamieszczam link, w razie gdyby ktoś chciał poczytać, znaleźć, przekonać się że to nie ściema.
http://dobra.com.pl

1 komentarz:

  1. ������Zgadzam się i pozdrawiam z Poznania. N.

    OdpowiedzUsuń